ARMONYLAND eTwinning PROJESİ
"Ruhunun ahenkten oluştuğunu biliyor musun?" - Leonardo da Vinci
Medya Okuryazarlığı "Sakın seyretme!" demek değildir. Medya Okuryazarlığı
"Dikkatlice seyret, eleştirel düşün!" demektir. (Thoman & Jolls, 2008: 34)
'Geçen yüzyıl içinde ortaya çıkan buluşlar ve yenilikler, "bilgi çağı" olarak nitelendirilen
yeni bir dönemin kapılarını açmıştır. Ancak "bilgi çağı"nı sadece bilginin üretimi ve yayılması sürecindeki kolaylıklara dayalı olarak ortaya çıkan "bilgi çokluğu" olarak görmek yeterli değildir. Gündelik yaşamda çevremizde uçuşan bilgiler, pazarlanmak amacıyla ince ve hileli tekniklerle süslenmiş, kendisi gibi binlerce bilgiyle rekabet halinde olan iletilerdir. İşte böyle bir dünyada Medya Okuryazarlığı, insanlar için hava ve su gibi en temel gereksinimlerden biri haline gelmiştir.' SEZER, D. N. 2016, MEDYA OKURYAZARLIĞI
Öğrencilerin sadece fiziksel olarak sağlıklı olmaları değil, aynı zamanda güvenli ve sürdürülebilir bir dünyada uyum içinde yaşarken refahlarını da düşünmeleri önemlidir. ArmonyLand projesinde öğrenciler medya okuryazarlığı konusunu merkeze alacak, güvenli internet kullanımı etkinliklerine ve kurallara odaklanacak ve yanıltıcı ve dezenformasyondan kaçınmaları için sosyal bir deneyim oluşturmaya çalışacaklar.
Resim, tiyatro, doğa gibi pek çok sektörde müzikten yararlanarak, girişimcilik ve kendine yönelim becerilerini geliştiren pozitif düşünme, dijital ve medya okuryazarlığına odaklanacaklar.
Yunanistan ve Türkiye'nin uyguladığı bu eTwinning projesinİ okulumuz öğretmenlerinden Deniz TOKATLIOĞLU yürütmektedir.